Levens redden met
rode veters
De campagne ‘Lace up. Save Lives’ is het resultaat van een partnerschap tussen Nike en (RED) met als doel het starten van programma’s die in de strijd tegen HIV/AIDS onderwijs en geneesmiddelen ter plaatse aanbieden. Het idee hierachter is de jeugd te motiveren en te wapenen door middel van de aantrekkingskracht die sport uitoefent.
We maakten een indrukwekkend boek met diverse veredelingstoepassingen: matlaminaat, spot uv-lak, preeg en dispersielak. Het omslag werd gekartoneerd en voorzien van linnen band. Het binnenwerk werd gedrukt in full colour èn pms-kleur op Profijt (hv ongestreken) en silk mc. Hiervoor werden twee verschillende dispersielakken gebruikt: één voor ongestreken papier en één voor gestreken papier. Deze kunnen bovendien nog een extra laag uv-lak krijgen. Resultaat is een uv-lak die glanst als een spiegel door de silk-achtige uitstraling van de dispersielak eronder!
Details
Object
Boek
Ontwerper
Brand Design Europe
Bijzonder
Preeg, linnen rug
Druktechniek
FC, PMS-kleur
Veredeling
Matlaminaat, spot uv-lak, preeg, dispersielak
Papier
Profijt (hv ongestreken), silk mc